Prachtig Yellowstone!

Duss.. Terug in the States. We zijn zaterdag naar Glacier gereden, althans naar onze camping vlakbij Glacier. Toen we daar aankwamen werden we superblij bij het zien van een zwembad! Tijdens het opzetten van de tent was het echt meeeega heet, 36 graden. Het was dus heeeeerlijk om in het zwembad te duiken! Ook een hot tub was er, waar ik na het eten nog even in ben gedoken maar dat had ik beter niet kunnen doen want ik kreeg er zo’n hoofdpijn van dat ik uiteindelijk maar net m’n eten heb binnengehouden….

Gelukkig was smorgens mijn hoofdpijn wel weer over. Aankomst in Glacier National Park was mooi. Mooie reflectie in het water en nog wat sneeuw te zien. Met de helft van de groep een hike gemaakt maar die viel een beetje tegen. Erg bebost en amper mooie uitzichten. Na 3,5 Mike zijn we weer omgekeerd (de hele hike was 12 Miles maar dat konden we niet volhouden).

Het was ook mega heet, dus niet de beste omstandigheden om lang te hiken. Toen we weer terug waren bij het beginpunt hebben we geluncht en daarna ben ik met Emily gaan kanoën. Dat was tof! Mooi om langs de Glaciers te varen en lekker onze voetjes in het water te laten dobberen (superkoud water!). Onderweg terug naar de camping een beer gespot! Maar helaas geen foto van..

We waren redelijk optijd op de camping en hebben toen nog lekker van het zwembad genoten! Na het eten zijn we met een aantal op ‘bear hunt’ gegaan. We hebben bijna 2 uur gereden. Herten gezien, konijnen, vogels maar helaas geen beren….. Wel mooie zonsondergang.

Maandag zouden we een drive van 9 uur hebben. Gelukkig viel dit alles mee. Met een aantal stops onderweg waren we om 16:30 op de camping. Precies optijd om onze tenten op te zetten voordat de regen losbarstte! Het was onze beurt om te koken, dat was n beetje jammer. We hadden wel een overdekt deel waar we konden koken maar door heen en weer lopen en checken van het vuur (wat we gelukkig wel aan hebben gekregen) waren we alsnog doorweekt. Voor het slapen dus nog even onder de douche gesprongen om weer op te warmen en toen in n half natte tent gekropen. Snachts ook nog regen gehad.. Was geen pretje om alles smorgens weer in te pakken en op te ruimen.

We waren al dichtbij Yellowstone vanaf de camping, dus het was een korte drive totdat we de eerste stop hadden. Ik wist niet zo veel van Yellowstone behalve dat het het eerste National Park in the States is. Ik had dus weinig verwachtingen (gezien de vorige steeds wat tegenvielen was dat maar goed denk ik.. ). Wat een gaaf park! Ik heb genoten. Er zijn zoveel verschillende dingen te zien. Er zijn veel geisers, maar ook watervallen en mooie bossen. Prachtig!

Het park is echt mega groot! Het is dus een drive-thru (zoals ze dat dan hier schrijven) park. We hebben steeds een stukje gereden en dan was er weer wat moois te zien. Op de eerste dag ben ik met n aantal bij ‘The grand canyon of yellowstone’ 327 traptreden naar beneden gelopen naar de waterval. Naar beneden ging super snel maar terug omhoog was n stuk harder, zeker ook gezien de temperatuur want het was goed warm. Wel gaaf! Onderweg naar de camping hebben we, redelijk in de verte, een black bear gezien. Nummer 3!!   Dag twee hadden we weer een hoop stops in t park. We hadden een volle dag maar ik heb zo onwijs genoten. Elk stuk van t park is mooi. De geisers zijn superheet, stinken echt onwijs! (Het herinnerde me aan dat modderbad in Turkije). Maar de kleuren zijn prachtig. En aangezien ik daar nogal van hou kon ik niet stoppen met foto’s maken! We zijn naar de Grand Prismatic Spring gegaan, natuurlijk. Je kon er een soort van omheen lopen maar met een kleine klim had je prachtig uitzicht. Dat heb ik met Emily en de jongens gedaan. Fantastisch! Zo bijzonder. De kleuren zijn zo spectaculair, onwerkelijk!  Daarna zijn we naar Old Faithful gegaan waar we precies optijd waren voor een klein uitbarstinkje. Toen nog even langs het Visitor Centre voor wat souvenirs. Op de weg terug naar de camping sloten we achteraan in een file. Verderop zagen we sirenes.. Dat kon 2 dingen betekenen; ongeluk of wildlife. Aangezien er redelijk wat auto’s langs de weg stopten gingen we uit van het laatste. Zodra we een plekje hadden gevonden voor de van zijn we er allemaal uitgesprongen en hebben we eindelijk een Grizzly gezien!!    Die auto was dus van de ranger die iedereen op zo’n moment in de gaten houdt. Hij zorgt dat niemand gekke dingen doet en dat mensen niet te dicht bij komen. Echt gaaf om n Grizzly te zien. Hij was wel aardig ver weg, maar goed genoeg om te herkennen dat t een Grizzly was en geen black bear. Toen hij weer het bos in liep kwam hij wel richting de weg en werd het redelijk gekkenhuis. Auto’s aan die kant van de weg moesten weg en iedereen moest oversteken en rustig blijven. Best een soort van spannend. Toch maakte hij zich uit de voeten en hebben wij de van weer opgezocht.

Dat was echt het perfecte einde van n superdag!! Onderweg in het park hebben we trouwens veel bizons en herten gezien, maar die zijn toch lang niet zo boeiend als de beren, hihi. Nu staat de teller dus op 3 bruine en 1 Grizzly beer. Waarschijnlijk zijn de kansen op het zien van beren minder groot op de plaatsen waar we nu heen gaan, dus perfect dat we de Grizzly hebben gezien!

Na het eten hebben we nog een uitstapje gemaakt maar het Yellowstone Lake waar we sunset hebben gezien (heel stom dat ik m’n camera niet mee had genomen..). Er was een natuurverschijnsel waarbij Jupiter en Venus elkaar kruisten. Gaaf om deze twee zo dicht bij elkaar te zien!

Vanmorgen hebben we rustig ontbeten met pancakes, en voor de anderen ook bacon en sausages. Nu zijn we in Cody, capital of rodeo. To be continued…
Love, Liz

2 gedachtes over “Prachtig Yellowstone!