Belize! 

Helaas geen fotos bij deze blog. Internet is hier niet zo goed blijkbaar, nergens wil het om fotos er bij te uploaden. Wilde deze blog eigenlijk gisteren plaatsen maar doordat die fotos niet lukte nu een dagje later.. 

auw wat een relaxte dagen hebben we achter de rug. Maandag kwamen we rond 16:00 aan in het leuke plaatsje Placencia. Echt Caribisch. Gekleurde huisjes, palmbomen, blauwe lucht, en lekker strand. We sliepen in n leuk hostel OP het strand met hangmatten enzo. Superchill! 

Einde middag nog even een rondje gemaakt door t dorpje, wat overigens wel echt super klein was. Wat winkeltjes en vooral restaurants en hotels. Zonsondergang gezien en daarna n leuk plekje gezocht om te eten. Bij terugkomst in het hostel nog even gechillt met de anderen, was wel n leuke groep mensen daar. Gitaartjes er bij, glaasje rum, coconutwater.. helemaal relaxt! 

Dinsdag genoten van n dag niksen aan strand. Heel niet vervelend!! Lekker gezwommen ook, het water is best warm. Maar helaas was er niks te snorkelen. Savonds gegeten met 2 jongens uit t hostel uit Zürich en Parijs en na t eten nog weer even in t hostel gezeten met zn allen. 

Woensdag vertrokken wij vroeg.. om 6:15 vertrok onze bus naar Belize City. In een chicken bus (zoals ze de lokale bussen hier noemen) zijn we in 4 uur naar Belize stad gereden. Er stond een lekker muziekje op onderweg! 

Vanaf Belize City hebben we n boot genomen die ons in 45 min naar Caye Caulker bracht. Wat een paradijsje! ‘No shirt – no shoes – no rush’. Wat een sfeertje. Helder blauw water, lekker wit zand, overal palmbomen, leuke restaurantjes en bars, overal mensen die in gekleurde hutjes souvenirs en cocos verkopen, megaleuk!! 

We hebben snel ingecheckt in n hostel en zijn toen t eilandje gaan verkennen. Het centrum is super klein en loop je zo door. Daarbuiten is niet veel boeiends. Veel Amerikanen met huizen en villa’s die door vakantiegangers gehuurd kunnen worden. 

T straatje uitlopend vanaf ons hostel bracht ons bij n plek waar supergrote vissen zwommen. Weet even niet meer hoe ze heten… en op n ander plekje waren zeepaardjes! Superleuk. 

Caye Caulker bestaat, door een earthquake, uit 2 eilanden. Aan het einde van het ‘zuidereiland’, bij ‘the split’ staat een leuke bar vanaf waar we de zonsondergang hebben gezien. Heel relaxt! Daar nog cornhole gespeeld met n aantal Amerikanen en met hen later ook de Sports Bar ingegaan. DE bar van caye caulker waar t elke avond feest is! Daar hebben we dan ook maar weer even van genoten. Leuk feestje! Na de Sports Bar naar een Raggea Bar geweest en daarna nog naar n after party in een mooie villa aan de andere kant van t eiland. 

Aangezien we donderdag toch de hele dag op strand zouden liggen lagen we n keertje niet op tijd op bed! Om 12:00 hadden we afgesproken met n Amerikaan om ergens te lunchen en daarna zijn we nog even op strand neergestreken. 

Om 15:00 begon Happy Hour is 1 van de leuke barren op t eiland en aangezien we wel weer toe waren aan een koud drankje zijn we daar heen gegaan. Even later gevolgd door ‘3 op reis’, die in die bar een item voor hun rondreis door Belize ging filmen. Lachen!! 

Heb even gebabbeld met de crew, die het toch wel vooral hard werken vond (nav dat ik zei dat zij toch echt wel n heeeele toffe baan hebben), maar Geraldine was wel echt aan t genieten en is net zo leuk als op tv! 

Na wat happy hour- drankjes in de zon begon de moeheid wel een beetje toe te slaan.. optijd gegeten en vroeg mn bedje ingedoken. Want wilde fit zijn voor vrijdag! 

Dat was echt de tofste dag van mijn Belize-verblijf. Heb met n leuke organisatie een snorkeltour gemaakt en heeeeeel erg genoten! 

We waren nog geen 30 minuten onderweg toen we gewenkt werden door een andere boot omdat er een zeekoe zwom. De organisatie van die tour had sinds begin januari geen zeekoe meer gezien. Snel mn flippers en snorkel gepakt en het water in gesprongen. Heel tof! Het beeske was zo relaxt aan t zwemmen! Ze hebben slechte ogen dus als je op n afstandje blijft dan zien ze je niet… en de trillingen of whatever zullen ze ook aan gewend zijn en ze weten dat het blijkbaar geen gevaar is, want hij zwom lekker relaxt door. Met een mooie zeemeerminnenstaart zwemmen ze heel gracieus. Echt leuk!! 

De 1e officiële stop was ‘Shark Ray Alley’, waar vroeger een reservaat was voor haaien en waar ze nog altijd heen komen (nu omdat ze weten dat ze gevoerd worden door de boten die komen). 

Ik sprong nu wel wat minder enthousiast t water in omdat ik t toch n beetje eng vond. Er zwemmen er zoveel, en ze zwemmen letterlijk tegen je op… maar ze doen niks (al zei Freek Vonk dat ook over ‘zijn’ haai!). Maar ik heb t overleefd. 

En tijdens die stop werden we vanaf de boot geattendeerd op n schildpad die n stukje verderop zwom. Zooo leuk! Ik wilde vroeger thuis altijd n schildpad. Zo tof om er nu eentje in t wild te zien zwemmen. Helemaal leeeuk!! 

Lekker geluncht aan boord en genoten van de rust van het water. Echt zalig! Nog n mooie stop gemaakt om te snorkelen in ‘coral garden’ en daar nog weer n schildpad gezien! En n barracuda, al hoorde ik pas achteraf dat t n barracuda was. 

Op de terugweg lekker met de motor uit gezeild naar de haven. Wat een heerlijke dag. Ik heb echt super genoten! Blij dat ik zo’n trip daar heb gemaakt. Dat zal ik nooit meer vergeten. En misschien ga ik toch nog maar eens duiken overwegen. Heb ooit 3 duiken gemaakt, vond dat niet zo relaxt. Maar gisteren was k wel super relaxt en heb ik zo genoten dat ik dat eigenlijk wel vaker wil!! 

Savonds gegeten met 3 anderen van de snorkeltrip. Het was Lisa’s verjaardag en live muziek in de Sports Bar dus daar hebben we ook gegeten. Op t moment dat ik eigenlijk naar huis wilde gaan kwam ik n groep Nederlandse jongens tegen die we de 1e avond hadden ontmoet en ben toch nog maar eventjes gebleven voor n dansje en wat cocktails (die maar €2,50 kosten daar). 

Wat een heerlijke dagen gehad! Helemaal uitgerust en genoten van t Eilandleven! Vanmorgen eindigde mijn Belize-avontuur nog beter met de resultaten van mijn examens; alles gehaald! Dus kom maar op met dat diploma!! Had opzich wel verwacht dat ik alles zou hebben gehaald, maar dat moment dat je dan je cijfers bekijkt is toch even spannend. 

De laatste paar dagen ga ik nog even goed genieten en dan heb ik dit half jaar weer fantastisch afgesloten zou ik zo zeggen en is t tijd om te beginnen met een nieuwe baan, spannend!!. Ik ben nu in Flores, ga morgen naar Tikal en dan terug naar Guatemala City. Dinsdagochtend vlieg ik weer naar huis en woensdag ben ik om 8:15 weer op Nederlandse bodem! 

Plaats een reactie